donderdag, november 15 EN | BR

Dit jaar vieren we 50 jaar kruispunt van Maasbach. Precies 50 jaar geleden kocht evangelist Johan Maasbach de grote modewinkel ‘Lynkamp’ tegenover het Capitol Evangelie Centrum. Deze werd omgedoopt tot het hoofdkantoor van de Johan Maasbach Wereldzending. Ook bekend als ‘de evangelie Fabriek’. Het met neon omlijnde gebouw bepaalt het gezicht van deze in Nederland unieke zevensprong. Daarom staat het kruispunt bij velen bekend als ‘Het Kruispunt van Maasbach’.

De geloofspartners die in die tijd en door de jaren heen trouw geholpen hebben, kunnen zich niet ten volle beseffen hoeveel evangelie er van het kantoor is uitgegaan door middel van alle lectuur, radio en tv-programma’s, campagnes en andere manieren van evangelisatie. Je kunt de zaadjes in een appel tellen, maar niet de appels in een zaadje.

Johan Maasbach zocht altijd naar middelen en manieren om het evangelie te verkondingen. Hij had oog voor de media en hoe die te gebruiken voor het evangelie. Hij was hierin uniek voor Nederland en zijn tijd vele jaren vooruit.

Delen.

Comments are closed.

X