donderdag, oktober 22 EN | BR

DOOR: JACK KUHATSCHEK
Hoop kan zo echt lijken dat je deze bijna kunt voelen. En soms lijkt alle hoop vervlogen. Deze studie onderzoekt beide kanten van hoop. De twijfel en angst, maar ook de geweldige vreugde die we vinden in Jezus, de levende Hoop.

Wachten op God
De Bijbel geeft hoop aan degenen die bang en moe zijn. Wanneer we ons overweldigd voelen en op het punt staan om op te geven, bemoedigt Psalm 27 ons om te wachten op God. Als we geen uitweg of lichtpuntje meer zien, geeft David ons de zekerheid:

‘Gelukkig wist ik zeker dat de goedheid van de Here mij zou redden. Hij spaarde mijn leven!’  – Psalm 27:13

Nieuwe kracht om door te gaan
In ieders leven zijn er momenten dat we struikelen en vallen. We voelen ons zo moe en ontmoedigd, dat we niet door kunnen gaan. Waar kunnen we tijdens zulke momenten de kracht vinden om weer op te staan en door te gaan? De profeet Jesaja vertelt ons om niet op te geven, maar onze hoop op God te bouwen.

‘Jeugdigen zullen uitgeput raken en de jonge mannen zullen het opgeven. Maar zij die hun hoop op de Here hebben gevestigd, zullen hun krachten weer terugkrijgen. Zij stijgen op met vleugels als van arenden, zij zullen voortsnellen, maar niet moe worden, zij zullen wandelen zonder uitgeput te raken.’  –  Jesaja 40:29-31

Investeren in de toekomst
We leven vandaag in een maatschappij die steeds verandert. Denk bijvoorbeeld aan de grote wereldwijde financiële crisis. De apostel Paulus waarschuwt ons dat we niet moeten vertrouwen op ‘twijfelachtige rijkdom’. In plaats daarvan moedigt hij ons aan om onze tijd, middelen en energie te investeren in de enige toekomst die eeuwig veilig is.

Nieuw Leven Magazine Juli 2020

Delen.

Comments are closed.

X