donderdag, oktober 1 EN | BR

DOOR: David Maasbach
Wij denken vaak dat God alleen van ons houdt als we de juiste keuzes maken in het leven. Het probleem is dat elk mens fouten maakt. Maar de Bijbel zegt dat God een goede en liefdevolle Vader is. De waarheid is: God houdt van jou ondanks je fouten.

‘De genade van God geeft wat niemand verdient: eeuwig leven met Christus Jezus, onze Here.’ – Romeinen 6:23

Een liefdevolle Vader
Het maakt niet uit hoe goed, geweldig, getalenteerd of rijk je bent. Wij mensen maken allemaal fouten. En als we in de fout zijn gegaan, denken we vaak dat God straft en niets meer met ons te maken wil hebben. Maar het tegenovergestelde is waar: God is een goede en liefdevolle Vader. God houdt van ons, ondanks onze fouten. Gods liefde is niet gebaseerd op ons doen en laten, maar op onze relatie met Hem. Omdat wij Zijn kinderen zijn, houdt Hij van ons.

God is er voor je, juist als je struikelt en valt. Hij laat je niet zomaar vallen. Hij zal er alles aan doen om je leven weer op de rails te krijgen. Hij stuurt mensen op je pad om je leven te corrigeren en je geloof weer op te bouwen. Ook als je bent gevallen, ben je nog steeds Gods kind. Hij houdt nog steeds evenveel van je. Je hebt God teleurgesteld, maar Hij zal jou niet teleurstellen. Je hebt je geloof in God verloren, maar Hij gelooft nog steeds in jou. Waarom? Omdat God van jou houdt.

Nieuw Leven Magazine Augustus 2020

 

Delen.

Comments are closed.

X