zondag, mei 27 EN | BR

Wie of wat heb ik, buiten U, nog nodig? Als ik U heb, heb ik verder niets nodig en verlang ik niets meer.  – Psalm 73:25

Wat gebed kan hinderen bij een kind van God is een gebrek aan liefde.

Als God voor een heel dure prijs voor ons een weg heeft gebaand, zodat wij tot Hem kunnen gaan; als Hij ook nog eens zegt dat wij vrije toegang hebben tot Zijn troon, zodat Hij ons kan zegenen, en Zijn kinderen zeggen dan: ‘Nee, Vader, ik heb geen zin, ik heb geen tijd voor U’, dan moet zo’n houding God de Vader wel veel verdriet doen. Het is jammer dat veel christenen andere dingen belangrijker vinden dan gebed.

Mijn vraag is: zijn er dan zo veel dingen die we liever hebben of doen? Natuurlijk kan het wel eens voorkomen dat je je gebed overslaat. Als dit echter regelmatig voorkomt, dan maak ik me zorgen over onze liefde voor Jezus.

Een gemis aan liefde

Zeggen we dan: ‘Ik heb U lief. Ik wil U volgen, maar ik heb geen zin om met U te praten’? God is heel serieus als Hij in Openbaring 2:4 zegt: ’Toch heb Ik één ding op u tegen. U hebt de liefde van vroeger opgegeven.’ God kan heel veel verdragen van Zijn kinderen, maar niet het gemis aan liefde, want Hij is liefde! Hij heeft u van uw zonden gereinigd en wil uw misstappen vergeven. Maar als uw eerste liefde weg is, dan zegt Hij: ’Denk er aan hoe diep u bent gevallen. Keer daarvan terug en doe weer dezelfde dingen als vroeger. Anders zal Ik uw kandelaar wegnemen’ (Openbaring 2:5).

Een liefdesrelatie hebben zonder liefde van beide kanten is onmogelijk. Een van de grootste oorzaken is dat men niet volledig gebroken heeft met de oude liefde. De liefde van het vlees. De liefde voor de dingen van de wereld en de zonden. God staat niet toe dat u naast Hem andere goden aanbidt. Als u een verdeeld hart hebt en u hebt God niet lief met uw hele hart, met uw hele ziel en met uw hele verstand (wat het eerste en belangrijkste gebod is), wijd u dan op dit moment opnieuw toe aan God.

Delen.

Comments are closed.

X