Pasen vieren we in de kerk

Pasen is een van de belangrijkste christelijke feestdagen. Wij zijn in Nederland zelfs gezegend met twee paasdagen. Laten we deze christelijke hoogtijdag in ere blijven houden.

Het paasfeest (inclusief Goede Vrijdag) is een Bijbels hoogtijfeest dat van generatie op generatie gevierd moet worden. Ook door de moderne Kerk vandaag. De huidige trend om tijdens het paasweekend een lang weekend vakantie te vieren, is niet Bijbels en kan zelfs gezien worden als zonde in de ogen van God. Dit is niet hard en ook niet wettisch. Er zijn zo veel gelegenheden om op vakantie te gaan. Het paasweekend is echter een weekend dat van de Here is. En Hij wil dat wij dit met ons hele gezin vieren. Het is een gebod van God dat staat in het Oude Testament, maar zeker niet is weggedaan in het Nieuwe Testament. Het is niet alleen zo voor de werkers in de kerk, maar voor al Gods kinderen. Laten we elke dag, maar helemaal tijdens het paasweekend, samen God danken voor Zijn redding door Jezus Christus.

‘Laten we tijdens het paasweekend, samen God danken voor Zijn redding door Jezus Christus.’

Onze christelijke hoogtijdagen
In Nederland zijn we gezegend met christelijke nationale feestdagen, zoals Pasen, Hemelvaart en Pinksteren. En dat niet alleen: onze voorouders vonden deze christelijke hoogtijdagen zo belangrijk, dat er zelfs twee dagen zijn ingesteld om het te vieren! Dit is uniek in zowel Europa als de wereld. In de wet is het volgende vastgelegd: ‘Algemeen erkende feestdagen in de zin van deze wet zijn: de Nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerstdagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei.’ Wat is hiervan de oorsprong? In de middeleeuwen maakte de kerk zich sterk voor het houden van een tweede vrije feestdag, gekoppeld aan de drie ‘hoofdfeesten’: Kerst, Pasen en Pinksteren. De gedachte daarachter was dat de vrije dagen de gelovigen in staat stelden tot meer dan één kerkgang. Laten we in Nederland onze christelijke feestdagen in ere houden en op deze dagen als Gods kinderen massaal opgaan naar het huis van de Here! •

Paasfamiliedag
Op tweede paasdag, maandag 17 april, zullen we de Paasfamiliedag hebben in het nieuwe Capitol Evangelie Centrum. Geniet zowel ’s ochtends als ’s middags van worship, Gods woord, optredens en gebed. Met een geweldig kids programma. Ook is Cups & Cakes geopend, met versgebakken cakes, donuts en warme/koude specialiteitsdranken. Kom met de hele familie en ervaar de opstandingskracht van Jezus!

Bekijk hier de impressie van Paasfamiliedag 2016.

Ga nu naar nieuwlevenonline.nl voor de nieuwste updates!

Word abonnee

 

Delen